Og så er der Cecilie Pedersen – hun ser på undervisning og formidlingsstrategi på Frihedsmuseet i København

“Til modstand” hedder et af de undervisningsforløb, som Frihedsmuseet tilbyder udskolingselever. Det varer kun 1,5 time, men hvad med før og efter? Forberedelsen og efterbehandlingen? Og hvordan er materialet, som knytter sig til undervisningsforløbet? I hvilken udstrækning kan man genkende historiefagets aktuelle kompetenceområder i forløb og materiale? Det er nogle af de spørgsmål, som Cecilie Pedersen forfølger i sin bachelor.

Den brede og alligevel specifikke interesse udmønter sig i Cecilies undersøgelse i to særlige analyseområder: 1) En analyse af museets historieformidlingsstrategi med fokus på brug af empati og narrativitet. 2) En analyse af museets undervisningsmateriale til brug før, under og efter et undervisningsforløb samt eksempel på potentielle udviklingsmuligheder.

Tjek Cecilie Pedersens bacheloropgave her.